måndag, oktober 13, 2008

2008-10-02 En korv!

Oturligt nog så har jag ingen riktig bra bild på denna händelse.
På ett sätt kan man säga att det är tur, för det är kanske mer än ni skulle klarat av, å andra sidan är det synd eftersom pappas min är obetalbar! För att dra en lång historia kort: Mamma försöker lära mig att göra mina behov i pottan och jag brukar vara lydig som en speleman. Jag pinkade glatt men något större än så blev det inte denna Torsdagskväll. Mamma tyckte dock att jag var duktig ändå och belönade mig med att få gå utan blöja och vädra baken.
Jag riktar då in mig på vardagsrumms bordet och laddar ordentligt. Nästa sekund hör jag mamma skrika "Daaaaniel, hämta papper!!" och detta är synen som möter pappa i vardagsrummet:
En Rufus utan blöja som röd i huvudet står lutad mot bordet och nu gör vad han inte gjorde för en minut sedan i pottan. Nedanför står mamma med handen utsträck och liksom för att rädda mattan då har gjort en rejäl målvaktsräddning innan det blir golv-touch! Lyckligtvis använde hon en bit papper som målvakthandske...men ändå! pappa han skrattade gott!
Det är ju som det gamla ordsprålet brukar lyda: Så kan det gå när inte blöjan är på!

Inga kommentarer: