måndag, oktober 13, 2008

2008-10-04 Brum-brum!

När klockan var tidig lördagmorgon så plingade jag en signal till farmor och farfar och ville bjuda hit dem på frukost. De kom hit, men ändå inte. De var liksom här men höll sig inne i den lilla kartongen som pappa var inspärrad i för några veckor sedan. Jag förstod ingenting, men en mysig frukost var det ändå, trots att de satt uppe på bordet. På kvällen blev det rena tivolit!!
Vi åkte hem till våra vänner Kajsa och kristian ute på landet och där fanns en stor traktor!
"Brum-brum" sa jag hela tiden och jag förmodar att Tekla (som också var där) blev mäkta imponerad när jag klarade att härma denna bondemaskin! "Brum-brum" säger jag för övrigt ganska ofta även om jag inte alltid får provåka några av åkdonen, men idag skulle det bli åka av. Farsan satte sig bredvid medan jag tog plats i Kristians knä och rattade traktor runt husknuten! Jag började gråta när jag skulle börja köra, men sen var det ok, och jag fortsatte med mitt "brum-brum"-ande. Hoppas inte Tekla såg när jag grät....Det var ju inte vidare macho det inte... Sen blev det mycket god mat. Jag och pappa väntade på käket. Han sa att han hade fullt upp med mig så han kunde inte hjälpa till att laga, men jag vet hur det egentligen ligger till. Han är ju totalt värdelös på att fixa käk!

Inga kommentarer: