onsdag, februari 16, 2011

2011-02-11 Fredagsmys

Dagarna går snabbt och springer iväg trots att vi inte gör så mycket mer än att bada i poolen och havet.
Men det räcker.
Idag var det dags för fredagsmys igen och det tog vi på vår veranda och syrran passade på att nypa ett Pringles chips rakt ur näven.
Jaja, det var ju en bra bedrift av henne så jag lät henne få det...Säg så här... vi funkar ändå ganska bra ihop, jag o syrran.
Ibland blir hon jobbig men jag tänker ofta ganska bra tankar om henne, och skyddar henne om något annat litet barn skulle få för sig att anfalla.
och så tänkter jag alltid på hennes bästa, som idag tex när vi inhandlade ett pussel på supermarketen och jag förklarade att vi inte skulle ta ett med små bitar för "det kunde Betty sätta i halsen".
Men Pringles, det fixade hon galant.

Eftersom jag inte har så mycket annat att berätta så kan vi passa på att lufta lite fina citat och reflektioner:

Pappa och jag smällde myggor på toaletten när jag såg att en mygga var lite större än en annan.
Rufus: "Det är nog en mamma eller pappamygga, eller en storebrormygga. Den får man smälla."
Pappa: "Jasså, Får man smälla den. Men vaddå, vilka får man INTE smälla?"
Rufus: "Man får inte smälla lillasyster myggorna."
Pappa: "Så den där lilla som flyger där, är det en lillasyster mygga?"
Rufus: "Ja, den får du inte smälla."
Pappa: "Nähä, får jag inte smälla den !?"
Rufus: "Jo, om du frågar mamma eller pappamyggan, så går det nog bra. Men det går nog bra, Du kan smälla den."

OK, Så då vi smällde den oxå.

........

Rufus tar en riktigt proppfull sked med mat in i munnen under middagen och mina föräldrar blir imponerade:
Pappa: – "Oj, det var en riktigt Bamesked!!"
Rufus: – "Nä, det var ingen BAMSE-sked. Det var en star-wars sked!"
Mina päron vet inte om de tyckte samma sak, men de höll i alla fall med.

...............

Igår när vi lekte med min batteribåt i poolen så fick vi sällskap av en gammal tant som legat och bränt sol hela dagen för hon såg baske mig ut som en pepparkaka på hela kroppen.
Hon lutade sig över oss och båten, pratade på något konstigt språk och trodde säkert att jag var en liten bebis för hon framhävde nåt slags gurgel och brumm brumm mot båten och nickade och log mot mig.
Jaja, men tjena tanten, tror du att jag är så liten så jag inte fattar att en båt brummar eller?
Sen hoppade hon ner och badade.
När hon sedan kom förbi igen, och gjorde samma töntiga ljud mot båten, så vände jag mig mot farsan och visade mitt missnöje.
– Pappa, Nu KOMMER hon igen.
Pappa log tillbaka, men jag blev nog mest glad när hon gick.

Inga kommentarer: