onsdag, februari 16, 2011

2011-02-13 ROND 4!!!!

Det är inte sant det som händer.
Vi är drabbade av en makaber otur och får knappt en hel vecka i friskt tillstånd innan gong-gongen slår för nästa rond.
Idag skulle jag mata en fågel utanför veranden medan vi käkade frukost och eftersom jag satt på balkongräcket, så fick jag en sk "överbalans" medan jag skulle kasta tomaten.
Jag föll.
Det var inte långt.
...Eller högt.
Ungefär 40 cm...
men jag landade med pannan rakt ner i cementkanten.
Aj aj aj aj.
Det var inte alls bra.
Det blev blod.

Vi stoppade det mesta blodflödet med en handduk och fick därefter traska över till doktorn som fanns på det lite tjusigare Sunwing hotellet några hundra meter bort.

Det var tydligen ett djupt jack och fröken doktor fick plocka fram både nål och tråd och sy ihop pannan.
Tre stygn fick jag.
Ja...Nu vill vi INTE vara med om fler fadäser på den här trippen.
Trots min otur så var jag vid gott mod.
Alicia passade på att ta en lekstund med sjörövarna på hotellet under tiden och jag blev upplyft och glad när sjörövaren kom fram till mig och gav mig en kanelbulle och en magisk vit sten.

Så där satt jag sen...
...Med uttorkade vattkoppor, tre stygn i pannan och en sjörövar kanelbulle i handen.Resten av dagen spenderade vi i lugnt tempo...kollade på film och höll oss mest inomhus.
Lite senare samma dag fick vi besök av våra fina vänner D och A från Sverige.
Det var otroligt mysigt och roligt att se dem komma gående vid poolen (som jag nu inte får bada i) även om vi saknade en medlem från deras familj. Hon saknar vi mycket, men vi får leka med henne när vi kommer hem istället.
Nu passade syrran på att mysa mycket i D:s knä och man märkte att hon gillade läget.A verkar vare en rolig tjej och hon busade som bara den med både mig och Betty.
Efter mina två minuters blyghet så hade jag bestämt mig, jag gillade A som bara den.
Hon verkade vara en riktigt rolig tjej.
Och kolla här, Lilla Betty-luran fick tom låna hennes tjejiga kläder och kan ni tro att den lilla Pètit Betty kände sig som en liten dam för bara ett litet ögonblick.Vi hade myskväll med middag på stranden med våra vänner och det var mysigt som bara den, trots mina stygn i pannan.
//Rufus

Inga kommentarer: