torsdag, november 15, 2007

2007-11-15 Smart eller?



Säga vad man vill om morsan och farsan. De är coola typer. Ungefär sådär som man förväntar sig att päron skall vara. De ger mig käk, bytar mina kalsonger, tvättar mina kläder och får mig att rapa på axeln efter middan. De sköter sig bra för att ta hand om mig, och speciellt som det är första gången för dem.

Man kan väl anta att morsan och farsan också kan anses som ganska smarta, det är i alla fall vad de ger sken av.
De diskuterar morgonens tidning vid frukostbordet, kollar Aktuellt och Rapport och håller koll på nyheterna i sportvärlden.
Varje gång nånting spännande händer så diskuterar de, morsan och farsan!
"Han är märklig Bush" osv... "Nu e det val i Danmark, nu måste vi lyssna på nyheterna".. och så Tyst! säger farsan! "Nu är det sporten på tv" och då kontrar mamma ofta med "men jag skall ju se en dokumentär" och så brukar det bli dokumentären!

Jag anser mig själva också som en ganska förståndig person. Jag är snygg, smart, och framför allt "Listig", vilket jag för övrigt skulle vilja ranka som en av mina främsta egenskaper.

Ta denna kvällen som exempel...
Hela dagen har jag varit relativt tillmötesgående. Åkt en tur in på stan med morsan och slaggat gott i vagnen och när farsan kom hem från jobbet så knoppade jag även in en lång stund på hans axel.
Summan av kardemumman: Morsan har gått en lång promenad idag och farsan har jobbat! Jag har, så att säga, "vilat"!
Jag visste att tillfället skulle komma förr eller senare så när de fick chansen att gulla och leka med mig så lät jag dem göra det. Jag spelade med i spelet!
Jag slet och drog i dem. De njöt och fotograferade.

Fem minuter senare hade musten gått ur dem. De däckade. Självfallet!
Baby Rufus däremot, klarvaken!

C you later...Nu drar jag på baby-disco!

Are you impressed?? I´M IMPRESSED!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej våran guldklimp! Tänk att morsor o farsor också gärna vill vara med på bild , men jag tror nog att du är sötast ändå , morsan o farsan verkar vara så himla håriga typer , sticks dom inte? Nu ligger mofa Ingvar sjuk momo har väl smittat dom. Nu ska momo steka pannkakor och göra en pannkakstårta till bonusmorbror Tobbe som fyller år den 19/11 ,det kommer väl några och grattar honom , så vi tänkte bjuda på soppa o pannkakstårta o punch så klart. Du är den underbaraste unge jag sett ( fast det tycker kanske alla momo`ar om sina barnbarn)Vilka fina kort på dig och din morsa och farsa ( det heter igentligen mamma o pappa)Många härliga kramar o pussar från Momo o Mofa Ingvar

Anonym sa...

HEJ RUFUS !!

VI SÄGER BARA 2 ORD !!

SAGOLIKT ÖMHETSBEVIS !!


GULLIGA LILLA DU !!
VI PUSSAR PÅ DIG NU !!
DIN FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Hej våran lilla Rufus gubben! SOVER MAMMA O PAPPA FORTFARANDE? Vi vill ju läsa en snutt om dig varje dag. Nu ska vi äta våran pannkakstårta , momo ska göra en till dig när du blir lite större, du måste ju få lite tänder så du kan tugga, då blir det mums,mums. Väck nu mor o far så dom skriver en snutt. Kram o pussisar din momo o mofa Ingvar.