söndag, november 25, 2007

2007-11-23 Ren och fin igen!




Efter mycket kräk och skit under natten så var det skönt med ett morgondopp i baljan.
När jag får mitt veckobad så skiner jag nästan upp som ett litet solarium! Vattnet är alltid perfekt tempererat och jag kan ligga och plaska i en sisådär 10 minuter innan jag lindas in en skön härlig bomulls handduk.

Jag tycker dock att mamma och pappa är lite väl taskiga när de alltid skall göra sig roliga på min bekostnad när badet är avklarat. Jag kan ju inte hjälpa att jag har en schysst hårkalufs!! Nu sa de att min frilla nästan kunde jämföras med nån sångare som hette Robert Broberg! Ja, jag vet inte, kanske har han lika schsysst hår som jag.

Även om de flesta säger att kylan verkligen har bitit tag i den här staden så märker jag inte av det så mycket. Som jag berättat förut så håller jag mig mest inomhus. Idag var det i alla fall dags att sticka näsan utanför dörren och vi smet iväg på en avkopplande promenad inåt city. Mamma skulle shopa nya kläder tyckte hon men det blev bara fika och bulle. Vi kunde tom sitta utomhus.
Det var inte alls kallt tyckte jag, för jag hade nya sköna långkallingar.
Nu vet jag hur en stoppad korv känner sig...fast de slipper ju blöjan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rufus gubben !Vet du i dag var momo o mofa Ingvar och tittade på just , Robert Broberg på ett ställe som heter circus här i Stockholm , han är jätte bra , han är väldigt rolig sjunger roliga texter och busar på scenen, fast först var vi ute och åt middag med moster Sara och hennes trevliga kille. Förrästen du är lite lik broberg fast bara frisyren . Kram momo o mofa Ingvar