söndag, december 16, 2007

2007-12-14

Julshopping hela dagen för mor o far. Massa klappar sa de att det skulle bli, och jag märkte att de lastade fullt på vagnen under mig. Det blev mest vila i vagnen för Rufus.

Bilden är från en annan dag men jag såg ungefär ut så här under hela dagen idag också.

På kvällen gjorde jag en ny upptäckt. En hand!!
Det verkar komma sig så att jag har två stycken av den sorten. En till vänster och en till höger (eller om det är tvärtom) och de kan jag använda till att känna och greppa med. För första gången idag så greppade jag en liten skallra och skakade om den så att det plingade i några sekunder innan jag kastade iväg den. Morsan och farsan blev helt lyriska, så jag bestämde mig för att vänta till en annan dag innan jag gör om bedriften med skallran.
Jag har inte riktig koll på hur man styr handen ännu, så mor o far tog sig friheten att styra min arm, och så fick jag lära mig att känna med min hand. Jag kände länge på mammas näsa, (och då blev jag jätteglad) och så fick jag känna på pappas skägg också. Även då bjöd jag på ett leende och ett skratt. Det verkar spännande det här med handen och det lär jag nog utveckla så småningom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rufus, det glädjer mig att du tycker om din skallra som du fått av oss. Din pappa berättade att du var helt fascinerad av den. Jag hade en likadan när jag var lten– de är skitbra!
Hoppas vi ses i veckan!
Kram
Kajsa