söndag, maj 11, 2008

2005-05-09

Riktigt lååång dag idag och även om det inte hände så mycket så gjorde jag massor av saker ändå. Dagen inleddes i alla fall med ett telefonsamtal med farmor som gick ungefär så här....
Farmor: -Hej lille Rufus, vad gör du idag söta lille sötnos?
Jag: -Wooah. ba ba ba ba. Brrrlll... Oiii,
Farmor: -Jaaa, du är så söt så söt. Pratar du med mig idag söta lilla Rufus?
Jag: - Brrll... Oiii...Aaah. ma ma ba ba oiii..
Sedan tog pappa luren från mig, men jag är helt säker på att farmor förstod precis vad jag menade i alla fall.
När morsan och farsan sedan höll på att packa och fixa och så passade jag på att fördriva tiden med lite lek. Jag låg bland annat och vred mig som en apa på golvet.... ..och fortsatte min lek i min nya lekstol. Trots att min päron anser att min nya stol är lite väl töntig och ser ut som ett rymdskepp så måste de förstå att det faktiskt var jag som valde den i affären... inte dom. Den är supekul tycker jag, den har mycket saker att dra i som låter och blinkar. Jag undrar varför inte mamma och pappa har såna här stolar att sitta i. När de till slut var klara med packning och allt så begav vi oss äntligen mot huvudstaden! Jag satt som en kung i min nya bilstol men jag blev likväl glad som en speleman när jag fick sträcka på benen i gräset bredvid den tjusiga ruinen Brahehus i Gränna. Därefter blev jag så nöjd så jag somnade som en stock nästan ända tills vi kom fram. Då var mor och far nöjda med mig sa dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig RUFUS !!

Det ser ju mysigt ut då du ligger o prater med din farmor i telefonen !
Du "vinkar " också ser det ut som ?
Men .......din farmor tror att du redan förstår att då din pappa tar en bild !
Då gäller det att charma riktigt mycket "eller hur "!
TISDAGSKRAMAR FARMOR O FARFAR