tisdag, maj 27, 2008

2008-05-25

När vi äter Frukost i trädgården så sätter mamma o pappa gärna mig på filten så att jag får roa mig själva och så att dom kan dricka sitt gamla kaffe i lugn och ro. Men det går så bra så, för det är ju som det gamla ordspråket brukar lyda... "man har aldrig tråkigt med en boll, och har man två så är det dubbelt så kul!" Dagen var långt ifrån slut efter leken med bollarna och tillsammans med min nya kompis-tjej Tekla och hennes mamma Emma så åkte vi alla på loppis i Skabersjö. Det var så mysigt så. Vi fikade och myste på en gräsmatta och mamma och pappa köpte en träsoffa till mig. Den var mycket fin om jag får tillägga, men mitt eget fynd var desto bättre. En ALFONS-resväska till det överkomliga priset av tio riksdaler. Vilket fynd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅ,vad du är häftig vi längtar så vi håller på att dö ,efter dig , bra att du har hatten på dig så du inte får solsting.Puss o kram Mormor o morfar Ingvar

Anonym sa...

HEJ HEJ PÅ DIG RUFUS !!
Klart att din mamma o pappa skulle hitta världens coolaste resväska till dig !
Den är ju bara så superläcker !
Det kan kanske hända att du Kommer hit med väskan full av fina spännande saker som du vill visa din farmor o farfar !
HA EN FIN FREDAG PÅ DIG RUFUS !
MÅNGA SOLKRAMAR FARMOR O FARFAR