måndag, juni 23, 2008

2008-06-21 Städ-dag!

Mor och far begav sig idag ner i deras dunkla källare och betsämde sig för att röja runt bland allt skräp som de säger att de samlat på sig under åren. Jag såg fram emot äventyret och hjälpte till så gott jag kunde. Jag bidrog dock mest med ett glatt humör eftersom jag hittade en tjusig låda att sätta mig. Därifrån hade jag full koll på läget och kunde skratta åt dem så fort de tittade på mig. När jag var färdig med utsidan så begav jag mig in i förrådet. Wow! Vilket ställe, massa stövlar och skit. Fattar inte hur de kan samla på sig så mycket bara. Släng det säger jag.. eller förresten, spara det till mig kanske! Se så mycket roligt där fanns ändå. Vilket paradis för en prylnisse som jag. Dagen var inte slut efter detta evenemang. Disken skulle ju diskas och packas upp...Någon måste ta sitt ansvar i köket! ...Men därefter.. Nu var vi helt slut och fövandlades till tre potatis säckar framför Tv:n. Lite svårt hade jag för att sova hade jag också. Hörde en massa ryska namn i bakgrunden. Tydligen var det fotboll ikväll igen.

Inga kommentarer: