söndag, augusti 31, 2008

2008-08-28 BUS!

Jag älskar min säng. Detta trots att jag inte sover särskilt länge på morgnarna. Den funkar excellent som samlingsplats för alla mina mjukisdjur och varje afton ägnar jag numera nästan en timme åt att busa runt i den och studsa och klänga. Mor och Far lämnar mig åt min ensamhet och låter mig busa runt och den enda gången de rusar in är när jag blir tyst... för då vet de att jag hittar på bus. Buset brukar innefatta att jag drar bort gardinen och tex drar lite extra hårt i lampsladden så att man nästan välter ner den på golvet, eller om jag bara slår lite hårt på fönsterbrädan. Det är kul det. Då kommer de inspringande päronen! Vanligast är att jag spelar oskyldig när de kommer in och ger dem en "det var inte jag som gjorde det"-blick. Mamma tycker också att det ser mysigt ut i min säng och fick för sig att prova den en kväll. Det blev mysigt, men trångt och jag försökte slänga ut henne direkt. Hon har ju en egen större sovplats.

Inga kommentarer: