torsdag, september 11, 2008

2008-09-11 Städa, tvätta, äta!

Ooops!
En sk blåbärssoppe-incident!

Far hade samtidigt varit i tvättstugan och hämtat rena kläder och kom tilbaka med en blå påse fylld med mina byxor och tröjor som luktade sommarblomma och tvättmedel. Men jag förstod inte varför de nödvändigtivs skulle ligga i den där blåa påsen för?
- Jan kan sortera min tvätt själv, insisterade jag. Sådärja! Färdig!
Nu drar jag så jag hinner med tåget!
Och sen tuffade jag iväg. Ett riktigt tåg blev det idag och mina nallar och björnar fick stanna hemma. Tuff tuff sa det och sen bar det iväg till pappas jobbstation i Hässleholm. På ett stopp skrek lokföraren "Höööör!" Jag tittade ut och lyssnade febrilt men jag hörde inget speciellt. På farsans jobb fanns det en massa sport på väggarna och tom en boll att leka med. Det var ingen höjdare kan jag konstatera då bollen slog mig på näsan. Desto trevligare var det att sitta i Anna-Majsans knä och få käk och kex. Pappa säger att hon kan mycket om siffror och ekonomi. Tydligen kan hon mycket om käk också för det gick verkligen galant att få min "flygande kalle" serverad av ekonomi damen. Hon var så snäll och rar så jag gav henne ett kex som tack för god lunch! Tillbaka hemma så fann jag baske mig en ny blå påse! Det var lika bra att ge mig på den också innan jag däckade.

Inga kommentarer: