måndag, september 15, 2008

2008-09-14 Lär er något!

Morgonpasset bestod av en bergsbestigning, eller rättare sagt en trappbestigning. Det är första gången jag ser hur det ser ut där uppe ovanför vår lägenhet. Det såg likadant ut, men det var kul att klättra i alla fall. Mamma höll sig på behörigt avstånd och eftersom jag inte ännu klurat ut hur man skall ta sig ner så fick mamma-hjälpen rycka in. Det gick inte lika lätt ner som upp. Eftersom jag försöker bli en klok och vis person så tänkte jag också passa på att lära er som läser denna blogg något nytt. Jag har lärt mig massor om djur, mest om hästar och får dock. För er som inte ännu vet så kan jag informera att en häst låter så här:
och om ni frågar mig hur ett Får låter så ger jag er detta svar:
Eftersom jag är fullmatad med information om djurens egenskaper så kan jag likväl passa på att visa er hur ett badmonster ser ut. Men jag vet inte hur ett sånt låter ännu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma sitter på jobbet och längtar efter dig lille skrutt. Det var härligt att höra dig gnägga och bääa så gulligt som du gör... Mamma har drillat dig!
Snart jamar du och skäller också...
Puss puss, snart e jag hemma!

Teklan sa...

Stora kloka killen!
Det går rykten om dig Rufus, på stan. De säger att du kan prata så otroligt bra och att du kan så många ord, fast du är så liten.
Nu fick jag ju höra själv att ryktena stämmer!
Du är en go liten kille, men det vet du nog redan.
En liten puss på näsan kommer flygandes över folkets park och landar rakt på din näsa.
Den kommer ända från Möllevångstorget!
Från Tant Emma

Anonym sa...

HEJ HEJ RUFUS !

Du är ju helt fantastiskt duktig !
Den där hästen som vi ser på bilden som du härmar , det var nog den hästen som vi köpte till dig då det var fint poolväder ! Och du badade senare pool hos oss !
Du skulle förresten varit med oss där vi varit , där var både pool o hav och en livs levande åsna !
Det var bra att vi inte köpte åsna till dig i leksaksaffären i somras ( Ett svårt läte att härma om du skulle vilja försöka )
Men där vi var fanns många får också och vi lovar att du skulle tyckt det var kul att se på dom !
LÖRDAGSKRAMAR FARMOR O FARFAR