torsdag, oktober 16, 2008

2008-10-16 lång dag!

När jag slog upp dagens blaska så fastande jag snabbt i det politiska myllret i USA och i en artikel om papperslösa immigranter i USA. Det var något av det mest intressanta jag läst sedan sist jag läste morgontidningen...och som av en händelse så var det mamma som tagit korten också!! Jag läste klart och kikade på bilderna och just där, där nere i hörnet på tidningen! Där var hon! MAMMA! Jag ville krama henne och pussa henne men det enda jag kunde förmå mig till var att äta lite på henne. Hon smakade papper! Det ska bli skönt med en riktig kram snart... När jag tuggat färdigt på mamma så körde jag mitt dagliga Formel 1 lopp i vardagsrummet och min racerbil var trimmad även idag då mitt läte var det vanliga "Brrrum Brrrum"! När vägen tog slut och jag stannade i elementet så hade jag kört nog för idag och man ska ju inte köra när man är trött, så då passade jag på att rasta. Tydligen ganska länge för jag sov till och med förbi min vanliga lunchtid! Farsan tog så klart tillfället i akt och tog en lur även han och vi vaknade inte förrän mormor ringde och väckte oss. Då tittade jag på pappa när han låg på soffan och han tittade tillbaka på mig när jag såg ut så här... Ekologisk Falukorv med mos stod på menyn hemma hos Faster och Robert idag och det tackade jag inte Nej till. Även idag stod regnet som spön i backen och den där Robet kan inte ha varit torr bakom öronen där ute i vätan! Jag o pappa hade lekstund på golvet och sen var dagen nästan slut...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rufus! Vad mysigt ni verkar ha det du och pappsen , nu kommer vi snart ner till dig och firar när du och morbror sebbe fyller år, det ska bli så kul , och vi tackar för inbjudan , vi har in förskaffat vad vi ska klä ut oss i, det blir något roligt ska du se, så du inte blir rädd . Ha det bra så ses vi snart. kramar o pussar från oss.