måndag, november 17, 2008

2008-10-31 ETT ÅR!

Tiden springer iväg och bara sådär så har man liksom redan hängt med i ett helt år!
Mor och far hade bestämt sig för att de skulle sjunga för mig på morgonen.. men haha sa jag och skrattade redan när de diskuterade förslaget. Självfallet vaknade jag innan dem (vem kunde tro nåt annat) och jag bara satt och väntade på sång och present på sängen. Det är ju inte varje dag man får öppna paket i sängen och tur är väl det för då skulle man bli trött på att fylla år. Jag ryckte och slet i min första ettårspresent och öppnade en LAMPA! som, tro det eller ej, faktiskt också var en kanin.
Den lekte jag med hela morgonen och uttryckte min förtjusning genom ett "OOOj" varje gång den tändes! Redan till frukost var det fullt hus runt bordet och jag bjöd halva släkten på bullar och kaffe. Bara några minuter efter att jag tryckt i mig min sista slev gröt så slängde jag mig över påsarna med presenter.
Mamma hjälpte mig att slita upp snörena eftersom jag knappt ville släppa taget om den gröna gåpinnen som jag fick av Morbror Sebbe.Jag packade upp det ena fina paketet efter det andra. Jag fick smurfar, smurfhus, hemstickade kläder, bilar, T-shirtar, en mätsticka så jag kan se hur lång jag blir, en leksak som låter som olika djur, en lokförare, ett flygplan och så fick jag några instrument också!
Mamma och pappa gav mig ett tjusigt munspel och gammelmormor hade köpt ett Rött blänkande urtjusigt fint piano! Jag bjöd på konsert direkt och rev ner applåder i massor!

Inga kommentarer: