måndag, november 24, 2008

2008-11-13

Jag inledde morgonen med att prova ut en ny mössa och när jag kände att den satt perfekt så begav vi oss ut i kylan...
Mamma jobbade på kvällen även idag så jag och pappa åkte hem till gammelmormor Ingeborg och smaskade i oss smörgåstårta.
Mums tyckte jag, även om det faktiskt var ganska kul att leka med plastformen som tårtan kom i också! När vi hade käkat färdigt så visade jag gammelmormor hur duktig jag var på att spela på mitt röda fina piano och hon visade mig hur man spelade fina melodier på sitt tjusiga gamla munspel...
Kan ni tänka er! Munspelet som jag fick i ett års present är EXAKT likadant som gammelmormors, som hon köpte på Höörs marknad för 80 år sedan!
Hon hade köpt det för tio öre... mina föräldrar köpte mitt för 850 pix. Men det bevisar ju att de köpt bra grejor i alla fall, för det verkar ju hållbart! Det till höger tillhör gammelmormor, och det i lådan är mitt! Visst är de fina va!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ RUFUS !!!

Konstigt att munspelen var exakt lika !
Min mamma som blir din "gammelmormor ", hon har alltid spelat på sitt munspel .
När alla i familjen fyllet år så har din gammel mormor ring upp och framfört en födelsedags melodi för oss !
Vi gratulerar eller någon annan fin melodi !
Gammel mormor kan spela mycket fint trots sin höga ålder !
Det är vi mycket glada för .
Då hon kan förgylla tillvaron för oss alla !
Härligt att du Rufus fick höra när Ingeborg spelade och var på sitt allra bästa humör !
Vad annars kan hon bli då du Rufus kom på besök !!
KRAM FARMOR O FARFAR