onsdag, januari 14, 2009

2008-01-10 Öde Ö!

Idag hakade vi på färjan för en tredagars utflykt till den öde ön Koh Kood.
Reklamen höll vad den lovade, ön var verkligen öde, men där stod inte att det skulle vara tråkigt.
Där fanns verkligen inget alls att göra, vattnet var skitigt och vi fick äta på samma restaurang varje dag. Dyrt var det också.
Redan nästa dag ville vi hem till Koh Chang igen men se det gick inte för ön var ju öde. Där kom inga båtar, så vi fick gott vänta tre dagar innan vi kunde åka hem.

Nåväl... lite fick vi gjort i alla fall...
På färjan dit såg jag så här glad ut innan jag insåg att det gungade lite väl mycket och spydde som en gris den resterande tiden... ...gungade lite hamock med Alicia och såg ut som en kassler i baken när jag var klar.....och tog henne på en romantisk promenad i palm-skogen... Lekte med morsan och farsan gjorde jag också. Vi hittade en strand som hette Peter Pan. Den gillade jag i alla fall, den hade en riktigt bra "gunga" så då blev jag glad! Jag o mamma svingar gunga!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ RUFUS
SÅ SÖTA NI ÄR DU OCH ALICIA !
SOM VI NJUTER DÅ VI TITTAR PÅ BILDEN, DÄR NI HÅLLER VARANDRA I HANDEN .
I DAG HAR FARMOR KOPIERAT OCH TITTAT PÅ FILM FRÅN DU VAR RIKTIGT LITEN .
OJ OJ VAD TIDEN GÅR , VARJE MÅNAD HAR SIN TJUSNING I UTVECKLINGEN !
JO DU UNDERBARA RUFUS , MYS VIDARE O NJUT AV ALLA SAKER DÄR DU ÄR !
HÄR ÄR SÅ TRÅKIGT VÄDER , SÅ JÄTTEDIMMIGT OM DAGARNA OCH SÅ TRIST !!
KRAMA MAMMA OCH PAPPA OCKSÅ
KRAM FARMOR O FARFAR

Teklan sa...

Men åhhhhh, vad vi är avundsjuka här hemma i gråtråket!
Det ser så härligt ut Rufus!
Har du brottats med några hajar än?
Hoppas inte det. Fast du skulle lätt vinna den kampen!
Vi längtar efter er och vill snart ses, det var ju hundra år sedan med juletider och allt.
Ha det så härligt familjen och du Rufus, Hajar gillar inte när man kittlas på ryggfenan...om du skulle stöta på någon.
Puss till er alla från gråmalmö och familjen Lsrsson/Malmborg