tisdag, juni 23, 2009

2009-06-10 Woff-kana och baka kaka

Att åka woff-kana gillar jag skarpt även om "rutsch"-ljudet kan var ganska svårt att uttala.
Speciellt gillar jag kanorna i Rörsjöparken som är lagom höga och jag kan ta mig upp själv och åka hur många gånger jag vill.
De röda rören i Folkets Park är också kul, men gången upp försvåras av en massa rep och morsan eller farsan måste hjälpa mig och jag vågar inte ens åka själv.
Rörsjöparken däremot.. där åker jag så jag får eld i baken. Se själv!
Jag har även under de senaste dagarna lärt mig att "baka kaka" i sandlådan och när jag använder mina andra bakformer så bakar jag även emellanåt lite "fisk" och "nalle".
Jag öser numera sanden i formen alldeles själv, bankar på sanden gör jag också ganska galant, men det är det dära sista momenten som jag brukar behöva hjälp med... dvs vända på hela degen.
När den är för tung så klarar jag den inte alls och säger "pappa hjälpa".
Pappsen verkar ha bakat några kakor i sin dagar och eftersom han har "ont" i handen med "jips" så svingar han tom spannen även med vänsterhanden.
När jag försöker går det inte lika bra.
Även om jag försöker vara snabb så verkar det på något märkligt sätt som att sanden hinner smita ut innan jag ens hunnit lyfta på locket.

Inga kommentarer: