måndag, februari 21, 2011

2011-02-16 Love is in the Air del II

Som ytterligare ett litet avbrott från sol och bad så drog vi idag iväg för att kolla på Buddha slott..
Det här landet är ju känt för värme, och det var precis vad det var idag.
Vi blev faktiskt inte så överdrivet exalterade av Buddha slotten heller.
Ok, det var fint, men inte mer än så.
Vi visste att Buddha bodde i slottet men vi såg honom aldrig levande. Bara en massa statyer.
Däremot skymtade vi snabbt några små Buddhor i röda kläder som susade förbi på ett lastbilsflak, och det var allt vi såg av levande Buddhor.
Vi stack och käkade glass i Patong istället.
Det var helt enkelt för varmt för slottsvandring idag.

Under dagens morgon testade vi fjädringen med hopp i Alicias pärons säng och mitt under leken stannade vi bara upp.

Jag la handen på alicia axel…..och fällde de magiska orden: ”Alicia, jag är kär i dig”.

Hon blev nog chockad för hon svarade aldrig, och fortsatte hoppa, men jag antar att det tar tid att smälta en sådan romantisk gest. Lite senare på kvällen hade hon nog funderat på saken och kommit på ett bra svar.

(Vi märkte däremot inte att päronen gick tysta och lyssnade bakom vagnen när Alicia avfyrade sina romantiska repliker)

Alicia: – ” Rufus, du får inte vara med någon annan, jag vill att du bara skall vara med mig…..och när jag skall träffa Emilia och Melina när jag kommer hem så kan du väl följa med".

Oj oj vilket bragdintryck jag måste har gjort på henne. Det verkar ju nästan bli seriöst det här, eftersom hon tom vill presentera mig för Emilia och Melina. Det är ju hur stort som helst för de två verkar ju vara några som Alicia verkligen dyrkar.

På tal om något helt annat. Vi små barn var som vanligt rastlösta under lunchen och drog iväg med några av de vuxna så fort vi krubbat färdigt, så idag var det Emils tur att sitta kvar helt själv.

//Rufus

2 kommentarer:

Mormor o Ingvar sa...

Kär o galen !!!!Det kan väl inte vara bättre. Stackars lilla Emil fick sitta alldeles ensam , nu verkar det bara vara Daniel kvar att få en egen liten stund, det kanske kan vara skönt

Betty & Rufus blogg! sa...

Ja, det hade varit skönt med lite avkoppling. Man har ju knappt varit varit själv en enda sekund under hela resan.. jag tror jag behöver en semester när vi kommer hem.
//Daniel