lördag, februari 26, 2011

2011-02-25 PA-tång-tång-tång!

En liten resa på eftermiddagen orkade vi med idag och det var ju helt underbart att hälsa på våra fina vänner Dragan och Antonia i Pa-tong-tong-tong....
Deras boende med fem stjärnor i bruksanvisningen stoltserade med en pool på taket och jag har aldrig sett något liknande, men det är ju inte så konstigt egentligen, jag är ju bara 11 månader.
Vi plumsade i baljan även om jag fortfarande bara doppar benen efter mina vattkoppor.
Antonia var tjusig som bara den i lite längre ögon fransar än vanligt och brorsan min som har Dragan som idol ville så klart härma honom med en tumme upp på bilden.
Min far däremot har kanske blivit lite påverkad av de här katoyerna och vinkade på ett lite väl feminint sätt, eller så kanske han bara visade sin nya nagellack.Vi spenderade halva kvällen i paton-tång-tång, badade, chattade med fina Annete, shoppade lite och käkade raket-pasta.
Brorsan var ju inget vidare på att käka men jag tröck i mig, vilket betalade sig senare på natten när det var min tur att ha kräkfest.
Och just det, vi tjejer gillar ju att dansa också och det gjorde vi för fulla muggar på gatan som spelade hög musik och hade ett namn som halva Bangladesh, dvs Bangla.Brorsan däckade i tuck-tucken på väg hem så han var väl inget direkt party-animal direkt, och morsan och farsan fortsatte att ha lite sällskap av Dragan när de kommit hem till sin Bungalow. Även om det var lite på avstånd så att säga...Dragan, det är förresten en kille med en skön stil.
Speciellt gillar jag hans fina stil när han skickar sms och samtidigt försöker ligga lite bekvämt i sängen.
Den stilen här nere går ju inte av för hackor.
I övrigt då...Dagens Rond 8:
- Jag hade kräkfest på natten
- Pavlina magsjuk
- Emil magdålig
- Alicia hade en ordentlig kräkfest på natten
- Mamma fortfarande lite magsjuk

Hälften av oss är i alla fall friska. Det är ju alltid något...
//Betty

Inga kommentarer: