onsdag, september 28, 2011

När mamma åkte till Afrika

Oj oj oj vad tråkigt. Mamsen åkte iväg imorse och även om jag är liten och inte fattar att mamma är på resa så förstod nog brorsan lite grann i alla fall, för han var ledsen igår kväll.
Nu tycker pappsen att det är dags att vi tar tag i den här bloggen igen, och speciellt nu när mamma är iväg så att vi kan visa att vi saknar henne men att vi klarar oss och har det bra.
Men det viktigaste av allt.. att hon kan se oss varje dag!Brorsan inledde morgonkvisten med att ropa på mamma men när han blev påmind om att hon var i Afrika så blev han tydligen ganska nöjd när han istället fick titta på tecknat på morgonen. Jag själv var trött efter en lång kväll där jag vägrade sova förrän 21.30 och imorse slog jag inte upp mina ögon förrän 07.30.
Då vaknade jag i fotändan av sängen med fötterna utanför. Som det kan gå.

Vi blev lite chockade när det kom två främmande gubbar in i vårt hus kl 8 på morgonen men farsan blev glad för nu har vi en ny diskmaskin och han slipper diska.
Vi kom bara lite försent till dagis och det var ju bra gjort av farsan får jag säga.
Farsan och farmor kom och hämtade upp oss vid 16-snåret och vi var tvunga att följa med o lämna farsans bil på lagning.
Det ironiska i det här är att pappsen förklarade för dagis att jag borde sova mindre på dagarna eftersom jag är svårsövd på kvällen. När jag insåg vad han pratade om så passade jag på att istället knoppa in i en halvtimme i bilen. Smart va!
Både farmor o farfar kom på besök ikväll och Rufus var duktig och somnade i farfars knä innan de begav sig hemåt.Själv körde jag lite med farsan för att kolla vad han går för nu när mamma är borta.
Medan han vinkade av farmor o farfar så kastade jag ut både nannor, kudde och täcke ur spjälbedden och när han kom tillbaka så skrattade jag åt det hela och pratade om "Umpa", dvs Strumpa som jag tydligen fått på hjärnan precis innan jag skulle gå o lägga mig.
Jaja, jag har varit värre på kvällarna.. och somnade nog vid nio-snåret. Det kunde pappa stå ut med.
Kram//Betty

1 kommentar:

Åsa Sjöström sa...

fina fina små. mamma saknar er!