tisdag, november 13, 2007

2007-11-13 Parken!


Dagens Destination: Folkets Park!

Det tar sin tid när jag skall på utflykt.
Ofta får vi vända ett par gånger i dörren eftersom jag brukar komma på att jag vill äta lite mer eller gå på toa en gång till, men iväg kom vi.
Såg fram emot en rolig och festlig park men tråkigare ställe får man leta efter. Helt öde sånär som på några andra i min storlek som lekte i en klätterställning. Pappa påpekade att ställningen var betydligt högre när han var liten, men han fattar ju inte nånting. Han var ju själv mindre då! Jag tyckte jag den såg gigantisk ut.

För övrigt så satte pappa kameran på en stenbänk för att ta ett kort. Värdelöst! Jag kom ju inte ens med på bilden!
jag tror morsan är en betydligt bättre fotograf.

Och för övrigt igen så fick jag en fin jättefin dräkt av donnan Selma idag (som jag ännu inte träffat) och hennes stora familj me mamma Jenny och pappi Luciano och fotbolls spelaren Matteo och lille Lionel. Dom verkar snälla dom. Mamma och pappa fick en bok åsså som hette "Sömn". Sånt kan jag redan! Men det kanske finns nåt i den som mamma och pappa kan lära sig.
Tack och hej potatispuré!

2 kommentarer:

Anonym sa...

FIN VAGN DU HAR !!
MEN DU GJORDE ALLDELES RÄTT .........VISA UPP SIG NÄR DET ÄR LITE SMÅKYLIGT !!
DÅ ÄR DET BÄTTRE ATT GÖMMA SIG I VAGNEN .....DÄR VAR JU FOLKTOMT OCKSÅ !!
MEN DET VAR JU KUL ATT SE DIN MAMMA O PAPPA DENNA KYLIGA TISDAG !!
MÅNGA KRAMAR O PUSSAR FRÅN DIN FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Ja , vilken stilig vagn , hoppas den är skön att sova i ( som en hästensäng kanske?) Du kommer nog att uppskatta hjulet som är bakom er, när du blir lite större. Du får tycka lite synd om momo idag jag är så himla förkyld, nu hade jag nog inte fått komma och besöka dig , när näsan bara rinner. Godnatt och tack för alla fina kort vi fick idag puss o kram från Momo o Mofa Ingvar