söndag, november 18, 2007

2007-11-17 Vernissage & Fotboll!



Kom ut en kort sväng idag och gick på mitt första vernissage!! Tjoho! Snittar, chips och lite rödvin... till farsan.
Jag och morsan tog det lugnt och höll oss i bakgrunden från de största folkamssorna.
Det var mammas och pappas fotografkollega Anders Hansson som visade kort från Gaza remsan. Fotografen verkade visserligen duktig men jag somnade efter första bilden.
Jag förmodar att jag behöver träna mer på det här med vernissage.

På kvällen spanade jag in min första fotbollslandskamp!
Jag hade sett fram emot detta magiska ögonblick i livet och hört att den dära Zlatan skulle vara något alldeles extra.
Min uppladdning var det heller inget fel på, jag sov på pappas axel, stretchade i sängen och ansträngde mig verkligen. Nu skulle jag för allt i världen inte somna!
Men det där med fotboll var inte så underhållande som alla sagt och jag tror att jag behöver mer än så för att bli imponerad på. Olyckligtvis höll jag mig vaken hela tiden.
Det röda laget var bättre än det gula...vilket inte verkade bra för jag skulle visst heja på de gula.

Nu blir det sängen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Rufus ! Det kan inte vara lätt att ligga och titta på Tv upp o ner, du måste väl bli alldeles vintyrig, men det såg ut som du hade det ganska skönt på en fårskinnspläd , momo o mofa Ingvar tyckte det såg ut som du gjorde V tecken med fingrarna , det var väl bäst , så dom håller sams när dom spelar . MÅNGA GOSIGA KRAMAR ,MOMO O MOFA INGVAR.