söndag, november 25, 2007

2007-11-25 Baby-Shopping!


Ett nytt hus, eller i alla fall större lägenhet, verkar ligga högt upp på mina föräldrars prioriteringslista.
De lusläser annonser och kollar på nätet nästan varje dag efter ny lya.
De behöver ju inte köpa nåt nytt hus bara för min del. De har ju plats för min säng som det är nu, och det är ju det viktigaste. Klagshamn var dagens destination för hus-koll, men inte ens det verkade passa dem. För trångt sa dom även om det var större än det vi bor i nu. De har nog för stora krav tror jag. Området verkade prima annars.. så kanske hittar de nåt där nån annan dag.

Sen åkte vi till pappas arbetskompis Andreas och hans fru Elin som hade startat en baby-store på Limhamn som hette IllerHiller! Nu har vi gått och kollat efter kläder till mamma i två dagar och så bara sådär på den tredje dagen, Jackpot! En affär i min smak!
Bara kläder för folk i min storlek och mamma shoppade på.
Jag sov hela tiden.
Men när jag vaknade där hemma så hade jag plötsligt nya fina kläder i min garberob!

Inga kommentarer: