tisdag, november 27, 2007

2007-11-26 Borsta munnen?

Ibland är det inte så lätt att skriva kan jag tala om. Det händer ju inte alltför mycket i mitt lilla liv, men lite nytt jag allt knåpa ihop. Jag får ju trots allt syn på en massa nya fascinerande saker varje dag.

Som ikväll till exempel. Jag skrek och skrek och var till allmänt besvär och pappa fick inte tyst på mig.
Inte förrän jag såg något som jag tyckte var mycket märkligt så ändrade jag mitt humör.

Mamma slog sig ner vid min sida på kvällen och stoppade en plastpinne med strå i munnen med en märklig kräm på. Hon borstade fram och tillbaka i en rasande fart och det blev mer och mer bubblor i hennes mun.
Jag vet inte om någon av er har sett något liknande förut.. men jag kan säga en sak, jag förstod INGENTING!
Vaffo gö man po detta viset? låg jag o tänkte.

Jag låg och spanade hur länge som helst. Min gråt och skrik var som bortblåst och min tanke gick bara till detta märkliga borst fenomen. Vad tusan höll hon på med morsan? Vad är det för poäng med att borsta munnen.. och VAD finns där att borsta?

Nåväl... tids nog får jag väl lära mig.

Inga kommentarer: