lördag, november 10, 2007

2007-11-09 Nytt blöjrekord!


Oooyeah ! Första turen med nya kärran! Svart läcker med fälgar av gummi och en snygg suflett. Hela taket behövde olyckligtvis vara uppfällt pga dåligt väder så det blev inget läge att spana in baby-brudar idag! Det får vänta till bättre väderlag.

Trots en snygg modell på kärran så höll reklamen inte riktigt vad den utlovat. Inga jordnötter, in-flight movies eller mjölk-drinkar ...så jag fick lov att sova mig genom hela resan bort till barnavårdcentralen.
Barnmorskan vägde mig och kollade skallen. Jag sov hela tiden. Nu väger jag 0,003675 ton!
Nästan som en elefant kan tyckas!

Kvällen blev lugn framför tv:n.
Däremot är jag förträffligt nöjd med natten! Jag slog nytt personligt rekord!!! 3 avverkade blöjor på tio minuter!!!

Det blev några till under nattens lopp men aldrig att jag varit så snabb förut.
Passade också på att lägga en fin stråle vitt kräk över hela mammas rygg och en fin stråle gult pink rätt ut i sängen innan pappa hann sätta på mig en ny blöja. Min blöjbytar bänk sitter ovanpå sängen så det var bara att vända sig i ungefär 30 grader till vänster och lätta på trycket.
Det e skönt att pinka i det fria... och ett lätt sätt att få nya täcken och överkast mitt i natten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ! momos lilla kille , fick du se kortet på momo, jag skickade på snö´n, tänk vad det ska bli roligt när du kan stå på skidor istället för att åka lyxvagn till barna vårdcentralen o se om skallen växer, det fattar dom väl att du är den mest begåvade i hela länet. Bra att du blir större för varje dag så kan du snart komma upp med tåg/flyg till momo o mofa Ingvar alldeles själv, förresten vilken snygg tröja du hade fått , men jag tycker nog att det skulle stå IFK istället . Älskar dig tusen kramar och pussar från din momo o mofa Ingvar