torsdag, december 06, 2007

2007-11-06


Farmor kom o hälsade på under förmiddagen och hon kollade på mig medan jag sov. Det var mysigt att fräffa farmor igen för hon och farfar har varit bortresta i några dagar så dem har jag saknat. Förutom att sova i puffen så låg jag länge i farmors knä och hon tyckte nog att jag lagt på mig lite vikt sen sist. Det stämmer säger vågen.

Att "Storhandla" var visst namnet på detta fenomen.
Jäklar va mojjan o fajjan bunkrade upp inför julen. De fyllde två såna här vagnar, (gjorda av galler o inte hälften så mysiga som min) fast visserligen så var det inte så mycket plats över i min. Jag fyllde upp nästan hela vagnen.

Det verkar besvärligt att vara vuxen. Det skulle handlas Julmat, julbröd, julmust, julköttbullar...
Enklare att vara jag, Idag käkar jag samma som igår, och det blir nog samma på julafton också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla gubben ! Tänk vad du får vara med om , det var ingen lyx kärra det där som dom slängt ner dig i , förresten tror inte du som jag att ,om dina föräldrar handlar julmat nu, så skulle inte jag våga äta det på julafton, fryser dom in kanske? Vad roligt att din farmor var hemma hos dig och fick krama lite på dig, dom måste ju ha längtat jätte mycket efter dig , för det gör ju momo o mofa. Kram o puss via datorn får det bli puuusss

Anonym sa...

HEJ HEJ LILLA DU !!
JA vi skriver mycket sent i kväll så du sover nog ,
men i morgon får mamma eller pappa läsa mailet för dig !!
Vet du vad jag tänkte ?När jag var hos dig i dag !....
Jo !........Jag skulle kunna sitta hela dagen o bara titta på dig o klappa på dig !!
PUSSAR FARMOR O FARFAR