tisdag, december 11, 2007

2007-12-11

Vaknade med ett stort smile idag! Världen är rätt spännande och jag jollrade ordentligt för första gången. Man får ta i lite och då kommer ljud från mig som mamma och pappa verkar gilla.

Besökte mamsens jobb idag. Hennes kollegor skulle titta lite på mig tror jag, men jag var inte så intresserad av att titta tillbaka. Mams tillbringade gårdagen med att baka lussebullar som hon skulle ta med och bjuda på, men bullarna blev hårda som sten och smakade knappt saffran, så hon fick stanna på vägen och köpa med sig istället. Man har ingen bullmamma till morsa direkt!
De köpta lussekatterna gick hem och jag fick hedersplatsen bredvid mammas och pappas kompis Lars. Lars är en grym fotograf säger mor och far. Och så är han pappa till Irma och Freja, som också har en fin blogg som jag läser varje dag! Hade varit kul att träffa dem någon dag...

Här sitter jag och fikar med Lars.

1 kommentar:

Lars D sa...

Hej Rufus!
Vi ser ut att kunna bli riktiga vänner du och jag:)
Det hör ju till bilden att din mamma sitter egentligen mellan oss och har bara rest sig för att föreviga oss..
Du var en go kille, Rufus, du känns lika slö som farsan din...haha
Mamma var nog glad att du sov och hon kunde fokusera på sina goda lussebullar, eller lussekatter som det heter här nere..
Sköt om dig Rufus och hoppas vi ses snart igen. vakna och pigga:)
kramen,
Lars

p.s Snälla ord om mig och min yrkesutövning. Dina päron är inte så pjåkiga dom helle rkan jag lova.