lördag, januari 26, 2008

2008-01-26

Tjeéna!

Nu é ja i Stockholm och lär mig lite om Mamsens härkomst. Visserligen föddes hon och hade sin tidiga barndom i Götet, men kallar sig uppvuxen i Stockholm, men har nu emigrerat till Malmö för pappsens skull. Krångligt men tur tycker jag för annars hade jag inte sett mycket av världen.
Idag tänkte jag visa en del av dagen i bilder. Tror att pappa blir glad då, han lämnade nämligen mig och mamsen i Stockholm för han skulle jobba i Moskva.

Här säger pappa adjö till mig. Pappa va trött för det var tidigt på morgonen. När mamma körde pappa till Arlanda somnade jag om i mormor och morfars säng.
Mamma var överlycklig att se mig igen efter att hon lämnat pappa på Arlanda. Mormor lugnade mamma och sa att jag hade skött mig så bra. Jag tror mormor och morfar Ingvar tycker att mamma e lite fjompig och att jag visst kan vara utan mamma en stund.

Här snackar jag golf med morbror Tobbe.

Alla dessa människor gör mig lite trött... Mammas kompis Maria ville gärna hålla mig men hon fick vänta tills senare.

Jag vaknade till slut upp hemma hos farbror Lucke och hans hund Patsy.

Jag gillade Patsy och hon mig.

Nu ska jag vila upp mig för morgondagen och drömma om pappsen.
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej rufus !


Ja du det verkar vara riktiga äventyr som du upplever i stockholm
Träffa så många nya människor och djur .och alla vill gulla med dig vad vi förstår !
Det måste vara härligt att vara liten .......eller hur ?
Gamla mormor vill lyssna då du pratar o sjunger så fint på bloggen !
Det löste din farmor genom att hålla tel luren alldeles intill data skärmen .....då lyssnade gamla mormor o njöt !
KRAM FRÅN DIN FARMOR O FARFAR