måndag, januari 21, 2008

2008-01-22

Ikväll var vi och besökte mammas och pappas kompisar Pavlina, emil o deras donna Alicia. Ni kommer kanske ihåg donnan Alicia som jag träffade innan jul också... hon som var lite rakad på huvudet. Nu var hon långhårig igen och söt som bara den. Hon var dock inte så intresserad av att delta i vårt sociala umgänge under middagen utan valde att checka ut o bege sig till drömmarnas värld redan vid ca sju-snåret. Jag var däremot pigg som en hasselnötskärna o visade pavlina att jag faktiskt kan sjunga ut som en riktig Pavarotti om jag bara vill. Tryck på Play och lyssna så får ni höra. Refrängen skall vara "O sooole Miiio" om ljudet skulle vara dåligt alltså.
Emil är kock och serverade oss värsta lyxmiddagen som smakade prima genom morsans mjölk, men trots detta fick jag något helt nytt när vi kom hem på kvällskvisten. Jag fick en falska i munnen! Detta fenomen hade jag aldrig provat förut och jag medger att det gick "sådär" bra när farsan skulle försöka men desto bättre när morsan hällde i. Ok, det smakade inte som morsans hemlagade men det gick väl ner några milliliter ändå, även om jag la det mesta på tröjan och hakklappen.
Sen var det natt och jag somnade som en kung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ HEJ PÅ DIG RUFUS !!!
Det var det mest fantastiska underbara sång som vi hört !
kul att du och dina föräldrar tänkte på att lägga ut den fina sången på bloggen !
För nu kan farmor o farfar lyssna på dig lite när vi tycker ........varje dag naturligtvis !
Ja det är ju inte lätt att plötsligt suga på någon konstig napp på flaskan !
vem tycker om nymodigheter ?
Inte ens din pappa gillade en sådan konstig sak i början !
Han var nog lika gammal som du då han provsmakade första gången
Men du vänjer dig .....vi lovar !
Fråga din pappa annars vad han tyckte ?
HI HI !!
TISDAGS KRAMAR PÅ DIG FRÅN DIN FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Åh lilla raringen så söt du är! Dina föräldrar är fina de med men du tar priset...
Hoppas ni har det gott där uppe i det riktiga Sverige. Hoppas mamma visar dig allt det fantastiska som inte går att finna i skåneland hur mycket man än letar :)
Stor kram från tant Emma!