måndag, februari 11, 2008

2008-02-09

Idag på dagen var det städ-dille på mina päron. Hela lägenheten plöjdes igenom med dammsugare och det sprangs upp och ner i tvättstugan. Höjdpunkten var när det var dags för mig att tvagas. Jag har fått införskaffat en badstol vilket gör att jag kan ligga själva i badbaljan och liksom plaska ganska friskt om man säger så. Hela toan blir nerstänkt men kul är det.
När jag var klar så virade jag in mig i en min härliga star wars look-a-like cape och drömde mig för en sekund bort att jag befann mig på en galaxy far far away...
Jag hörde en röst som väste "Join the daaark side" Då vaknade jag och såg att jag fortfarande var på den goda sidan.
Kvällen var annars en av de trevligare på länge. Tant Emma o skägggubben Emil bjussa på käk och min favorit Selma hade också kommit dit. Lionel gjorde sitt yttersta för att lära sig den nobla konsten av fotografi och en förekommande replik under kvällen blev således denna "Lionel, akta fingrarna från objektivet! Lionel, akta fingrarna från blixten"!
Jag tror han har mycket att lära från sin duktiga fotograf mor jenny! Kan det bli fotograf av den här lilla pojken? Ett lucky shot blev det i alla fall! Jag o Selma... together again! (Please note my fantastic long-kalsongs! Inköpta på tjej-avdelningen!)

Kvällen var mycket fin men avbröts för snabbt. Mina snurriga päron hade glömt blöjor och eftersom de ville gå hem med mig i torra paltor så blev det tyvärr tidig hemgång. Tråkigt för farsan som precis börjat lira bordsfotboll med Emil o Luciano, men familjen går före i alla väder sa han och så gick vi hem.

Inga kommentarer: