måndag, februari 11, 2008

2008-02-10

Idag blev det frukost hos farmor o farfar som bullade upp med fika o bröd trots att vi kom förbi tidigt en Söndag morgon och de egentligen ville sova lite mera. Men de sken upp när vi kom och farfar som inte sett mig på flera veckor blev så glad så glad..och Jag med!
Och sen kom också mormor o morfar ingvar från Stockholm och hälsade på igen. Det var inte länge sen jag såg dem och de får tydligen inte nog av mig. Vi gick ner och hängde i hamnen och letade fika ställe men attans va mycket folk det var. Jag hängde på farsans mage under hela tiden o spejade på promenad-stråket. Jag hängde i en sån där baby-björn och så liknade jag en riktig björn-baby. Till slut gick vi till parken istället. Där va det mindre folk och de vuxna fick sitt kaffe. Jag bjöd på björn-looken igen, iklädd min fina pilot mössa. På kvällen middag hemma hos oss med alla morr-och farr-frar. Mamma gjorde sås som inte gick att äta, och maten tog tid som vanligt när jag behöver käk o annat under tiden. Men gott var det sa allihop, och de gick hem nöjda och glada.
Lite senare bjöd jag mamma på ett rejält skratt när hon bytade på mig. Hon ansåg att det var mitt allra första riktiga skratt så det får jag väl vara nöjd med och skriva in i Rufus Milstolpar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej RUFUS !!

En fin start på en söndag , då du får sitta och mysa med FARFAR till frukost !
Det hände mycket just denna dag !
På kvällen var vi samlade alla ,det var helt underbart så god mat din mamma och pappa lagade till oss hela gänget farmor o farfar . mormor o Ingvar .
Förresten ...........vi kunde inte låta bli att skratta då du gjorde" något " på din mammas byxor !
Du är för härlig Rufus !
MÅNDAGSKRAMAR FRÅN FARMOR O FARFAR