söndag, mars 30, 2008

2008-03-27 Djupdykning!

Ahhh... Idag var det som vanligt ett av mina favoritintresse på agendan, babysim! (Även om jag så klart föredrar att bara kalla det för vanlig simning, eftersom jag numera känner mig ganska stor o vuxen!) Häromveckan så var det ju för övrigt också en Sjöström som vann ett guld i en simtävling, och inte ens den där tjejen verkade så gammal, så nog kommer jag också att klara av att plaska snabbt nån gång i framtiden. Jag har ju redan två av grejorna som behövs, ett efternamn som numera klingar guld, och ett intresse för plask i poolen.

Ända sedan barnsben har jag älskat att bada och simma och jag lär mig nya saker varje gång. Idag övade vi på att slänga oss upp på ryggen på våra päron. Jag lekte mest med mamma eftersom pappa hela tiden flöt runt med en kamera i en plastpåse och försökte fota mig.
Idag var det också premiär för mig att dyka under vattnet. Spännande värre.
För att klara av en sådan avancerad övning så skall man ha ögonkontakt med mamma, och så skall hon säga "Ett, två... tre.. Nu dyker vi!" och sen plumsar vi ner under ytan i en sekund eller två.
Jag klarade det galant som ni kan se nedan. Här har ni mitt allra första dyk. Det lär bli fler. Det kan ni räkna med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lilla gubben! Snyggt dyk! Vi saknar dig här uppe i Stockholm . Nu ska mormor o morfar Ingvar åka till ett annat land, där det är varmt och skönt, vi tänkte spela lite golf. Så vi skriver väl ett kort som du får i brevlådan . Puss o kram från momo o mofa