måndag, mars 31, 2008

2008-03-30 Helgmys!

En riktigt skön helg. Vi har bara softat och tagit det lugnt och på kvällarna har vi träffat kompisar som kommit hit och ätit kyckling och ris. Jag har ätit mosade bananer, mosade potatis och annat som går att mosa. Detta har jag sköljt ner med några fina (napp)flaskor blått (vatten alltså) och en och annan drink (mjölkersättning). På Lördagen blev det utflykt med faster Veronika o farbror Robert till den ekologiska gården Ängavallen där de käkade prima fin lunch, och medan de vuxna smörjde kråset så gjorde jag detsamma med broccoli puré och en stålande dessert bestående av fin mangopuré.
Annars har farsan gått loss med kameran i helgen. Två minneskort tror jag han har fotat loss och jag bjuder på några godbitar här. Det är inte alltid jag tycker det är så kul när han skall gå nära bara. "Sluta reta honom" säger mamma till pappa. "Men han måste vänja sig" svara pappa.Min coola mobil ovanför sängen är verkligen cool. Den innehåller allt en kille vill ha. Flygplan, båtar, bilar och bussar. Nu har jag lärt mig att dra i den också så den e perfekt för att underhålla mig när jag behöver ny blöja. Söndag morgon. Trött som en gris. Fattar själv inte varför jag nödvändigtvis skall vakna 05.30. BLÄ!!

Inga kommentarer: