torsdag, april 03, 2008

2008-04-02

Min Soffa!

På förmiddagen fick vi besök från Lund och jag fikade med söta Sigrid i "min" soffa på café kungsgatan! Sigrids pappa var med också men jag hade inte tid att snacka med honom, Sigrid var så charmig. Kolla in handen på mitt ben!
Mams och jag promenerade länge på stan och i Folkets Park. Efter en snabbvisit hemma, med amning och blöjbyte stack vi vidare till ett Babycafé. Vi sjöng sånger med typ 20 andra bebisar i alla dess former, några bara låg, några kröp och några gick. Själv sållade jag mig till de som vill göra allt det där och blir mest förbannad när jag inte kommer någonstans!
Men jag älskar sång! Och tyckte sångstunden gick alldeles för fort. Jag gjorde "sura minen" och fällde en tår när sången tog slut och mamma var trött i armarna för jag ville hoppa upp och ner när alla sjöng, i dryga halvtimmen. När mamma ville vila gjorde jag "sura minen" och för att jag inte skulle skrika fick hon härda ut! Ha Ha, jag har kommit på hur man ska göra för att hålla päronen på pall!

Inga kommentarer: