söndag, april 13, 2008

2008-04-12

Min mamma och pappa verkar alltid ha massvis med prylar att fixa, eftersom de sällan nu för tiden har tid att uppdatera min dagbok. Men när de väl gör det så smäller de till med ett par dagar i stöten, så här kan ni hålla till godo.

Idag, Lördag, var det mycket action på min agenda.
Dagen inleddes med besök hemma hos gammelmormor och det var så roligt såå. Vi skojade och trixade och jag skrattade och busade med gammelmormor. Jag charmade gammelmormor när jag låg och skrattade på golvet, och när jag hade busat klart och de vuxna fikat färdigt så blev jag så trött av min förkylning så jag somnade på soffan. Gammelmormor har en skön och fin gammal soffa och jag sov gott. Annars strålade ju solen som bekant under hela dagen, så efter besöket hos gammelmormor så tog vi tillfället i akt att njuta av solstrålarna genom en skön härlig eftermiddags promenad på Ribban Beach. Mor och far tänkte att jag behövde vila lite i vagnen eftersom jag är förkyld men jag sov inte ett dugg. Jag spanade ut på stranden istället och så fick jag "Dinner by the sea" som man kan kalla det. Väl hemma i vår egen lya igen så fick jag sprattla näck ett tag och vid detta laget kan man ju tycka att de borde lärt sig att inte bära mig då, men icke. Farsan lekte så glatt med mig i knäet när jag bestämde mig för att slå en drill på hans tröja. "OJ!" sa farsan, och jag blev lite chockad och slutade. Men när mamma kom o tittade och skrattade så bestämde jag mig för att fortstätta och pinkade klart helt enkelt. Rätt på farsan. "Där skulle man haft videokameran framme" sa mamma. Men ok då, jag skall säga till nästa gång era sega jäklar.

Detta var inte den enda av kvällens bedrifter. Innan kvällens sovtimme nalkades så gav mor mig en hjälpande hand, och sen bara sådär... ja, där satt man som en stubbe! Utan stöd på varken rygg eller mage. Jag klarade att sitta alldeles själv och höll mig kvar i samma position i några sekunder i alla fall. Näsan rann och jag hostade även denna kväll men trots detta så vägrade jag sova och eftersom jag var uppe sent så kanske jag får se om jag bestämmer mig för att ge mina föräldrar en sovmorgon imorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej rufus !!

Du är sååååå underbar !
Det finns inget ljuvligare än att titta på dig !
Gammelmormor var hellycklig då hon såg på dig då du sov så sött på hennes soffa !
Måndags KRAMAR FRÅN DIN FARMOR O FARFAR

Anonym sa...

Hej ruffe tuffe! Din Farmor o farfar har alldeles rätt du är verkligen underbar, det tycker Mormor o morfar Ingvar också, en liten rulltis har du blivit , det är bra för då har du något att springa bort när du börjar gå. Vet du vad din mormor har gjort i dag hon har gjort HIO det betyder att golf- bollen gick rakt ner i hål när jag slog från TEE, mormor blev jätte glad för det är ganska svårt att göra hole in one.Pussar o kramar från mormor o morfar Ingvar