onsdag, juni 25, 2008

2008-06-25


Vilken härlig dag! Trala lala tralalala.
Jag träffade farmor på förmiddagen och hon lekte med mig medans mamma dammsög och sedan fikade vi tillsammans. När jag var mätt och belåten så gick jag och mamma till BVC. Min BVC läkare sa att jag va så duktig. Jag lyssnade på klockor och tittade på en röd pinne som viftades fram och tillbaka, nåt BOEL test tror jag det var. Jag ville impa på min läkare och sa maama och paapa väldigt fint, då kan du tro hon blev imponerad! Hon sa att jag var tidig med ord. Jag tänkte äsch, det är väl inget. Men mamma blev stolt som en tupp (höna).
Jag väger numera en bit över 8kg, 8360gram för att vara exakt. Mamma tyckte jag hade blivit så stor så hon gick ut för att handla nya kläder i storlek 80 till mig. Det finns numera en stor låda i källaren med gamla kläder för minibebisar.
Den här dagen blev bara bättre och bättre. Markus hade vägarna förbi och Emma kom med söta Tekla på besök...

Jag charmade Tekla med vackra ord som maama maama paapa paapa ampaa oo sånt. Hon skrattade och log så jag körde på med hela charmoffensiven! Jag till och med visade henne att det var lätt som en plätt att sätta sig upp helt själv från liggande position på golvet. Mamma var inne och fixade i sovrummet och när hon kom ut satt jag där helt själv.

Mamma trodde inte sina ögon och frågade om det var Markus som hjälp mig, men icke! Jag fick göra om det så hon skulle tro mig... suck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ruffe tuffe ! Vad du verkar gullig mot tjejen Tekla , det är bra. Vad du är duktig som kan sätta dig upp alldeles själv.Vad mysigt att fika med farmor , hon skämmer väl bort dig kan jag tro. Pussar o kramar Från Mormor o morfar Ingvar

Anonym sa...

HEJ HEJ PÅ DIG RUFUS !!
Härligt då vi lekte du och jag !
Du tyckte det var roligt då jag gömde den lilla fingerdockan bakom din mammas o pappas bordsunderlägg !
Plötsligt tittade den fram och "pratade med konstig röst " !
Lite mini teater ! Och du såg ut att gilla det !
Jag hörde att du sade pappa o mamma flera gånger !
FANTASTISKT !!
HÄRLIGA TORSDAGSKRAMAR TILL DIG FRÅN FARMOR O FARFAR