tisdag, juli 29, 2008

2008-07-29 värmebölja...


Lägenheten är så varm så på morgonen gick jag och mamma ut och la oss under vårt magiska träd. Det är en fin hängbjörk som alltid skuggar min och grannbarnens lekplats. När vi la oss på finaste fotbollsfilten och tittade upp i trädet tänkte vi på pappa. Undrar vad han gör nu?
Eller jo, jag tänkte på pappa en kort stund... Men jag vill inte ligga stilla för länge, för det spritter i mina ben!

Oj vad det kittlades i magen!

Vi tog en sväng till folkets park, där jag fick bada bland alla barnen. Det är så roligt att titta på det badande barnen! Jag var så glad så här kan ni kolla in mina gaddar! Om än lite suddiga och mamma som ska föreställas vara en fotograf!
Selma och hennes pappa kom förbi och vi tog en fika på David halls torg. När vi kom hem träffade jag pappa på ett konstigt sätt! Men jag blev jätteglad att se honom och jag vinkade och vinkade, varför är han där inne? Trodde han var i Japan...

Innan jag gick och la mig hjälpte jag mamma att fixa min välling...

Inga kommentarer: