fredag, augusti 01, 2008

2008-07-31 nio månader!


Varmt varmt varmt.
BVC, kolla hälsan och väga mig- kurvan hade gått ner. En aning under det dära "normal" strecket. Först blev mamma orolig, sedan sa en klok kollega och tvåbarnsfar till mamma, att i Sverige svälter inga barn. Nej det är så klart, tänkte mamma och blev lugn.
Mamma och jag svettades och jagade getingar en stund på ett fik. Mamma ledsnade på getingarna så vi gick till trygga folkets park och satte oss för oss själva i skuggan. Getingarna verkar finnas på uteserveringarna för jag såg inte mamma fäkta med armarna något mer.

På eftermiddagen begav vi oss till farmor och farfar åt god middag, lax och potatis över grillen. När de käkade efterrätt bestående av glass och chokladsås fick jag inte smaka... Men jag nöjde mig gott med att bita på OHOJ-tuben.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej rufus

Ditt hår ligger så gulligt just här på denna bilden !
Ja det var ju jättevarmt just denna dag då du fyllde 9 månader !
Din mamma fick svalka dig med lite vatten i vårt badrum , du gillade att sätta på och stänga av kranen !
Ja tänk så konstigt att där plötsligt kan komma vatten ur en sådan" manick "
Undrar vad du tänker ?
Lördagskramar farmor o farfar

Anonym sa...

GRATTIS PÅ DIN NIOMÅNADERSDAG! Du ser riktigt busig ut på den fina bilden, nu är det bara någon dag kvar så får vi pussa på dig. KRAMAR FRÅN MORFAR INGVAR O MORMOR