söndag, augusti 31, 2008

2008-08-30 Kräfta!

Efter snart en vecka har jag mer och mer börjat vänja mig vid att papps är hemma i huset igen. Det är mysigt att ha honom hemma. Nu kan jag sitta på axlarna och känna mig störst i familjen igen. Idag är det kräftpremiär för oss i år! sa mor och far och jag instämmde inte alls. Vaddå i år? Det här är ju den första gången någonsin som jag ser en kräfta!
Lionel och Selma hade bjudit oss, och säkert femton andra små barn, på kräftkalas idag. Det var ju ett sant nöje att leka med barnen och sjunka in i intressanta blöj-diskussioner men det här med kräftor, det ger jag inte mycket för. De stora vuxna människorna knäckte klor och drack drycker i väldigt små glas som de kastade i sig efter en sångstund och jag upplevde det hela som en ganska tokig tillställning. Kanske förstår jag bättre när jag blir äldre, men tills dess får jag nog fundera på varför man vill stoppa stora röda spindlar med klor i munnen?

Inga kommentarer: