lördag, september 06, 2008

2008-09-06 VM-kval

Jagade upp farsan tidigt som sjutton idag och han jämrade sig när han såg att "kocka" (som jag kallar det) bara var kvart i sju och det var Lördag. Han blev lite gladare när han bredde mitt morgonbröd och jag svarade "macka"! Det var första gången jag sa macka till pappa. Mamma har fått höra det förut. Vi dundrade ut med vagnen och besteg några berg i New Age lekplatsen i parken. Jag klev i något blött så vi kunde inte stanna ute så länge när mina brallor blev blöta.
Kan också meddela att jag stod en stund idag utan hjälp och att jag också klarade att ta min ner från vardagsrummet baklänges, utan hjälp.

"Kast med liten morot" blev en ny favorit lek när pappa stod vid spisen idag. Knapra på den ville jag inte göra, men slänga den i vasken gick bra. Och jäklar va roligt det var. Jag skrattade på mig varenda gång den studsade i vasken.
Dagens tre rätters. Fiskgryta a la babymos till förrätt, två fiskpinnar utan något annat till varmrätt och lite bröd vid sidan om. Det hela sköljdes ner med årgångsvatten från kranen. Mycket gott. När jag nu hade laddat upp för fotboll och VM kvalmatchen under hela dagen så var det en besvikelse att jag blev placerad här redan innan det började.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Rufus !

Oj oj oj vad det var härligt att se när du hade kast med " liten morot "
Det är nästan så vi kan" höra " ditt glada skratt genom datan !
Kan du själv krypa ner från vardagsrums bordet ?
Duktigt !
Din pappa hade glömt att skriva att det var " bordet " som du kröp ner ifrån !
Eller .........vi kanske har fel ?
Du ser ut att ha kul på dina nya äventyr !
Kram farmor o farfar

Anonym sa...

Hej Ruffe Tuffe! Vad härligt att se dig i full speed igen efter öroninflammationen. Nu ser du ut att vara den glada goa ungen igen, med mycket skratt och bus , din paps verkar kunna det där med att ta ut dig på rövarståt och mycket lek.Vi ska fixa datorn så vi kan prata med varandra genom den kan vi också se varann , men morbror sebbe säger att den kameran vi har inte funkar på datorn, så vi får väl köpa oss en ny. KRAAAMMMM mormor o morfar Ingvar