torsdag, september 25, 2008

2008-09-18

Eftersom jag och pappa försöker förgylla våra dagar med att leka och hitta på saker så har vi också ett behov att hälsa på hos alla som vi tycker om.
Idag var det gammelmormors tur att få besök av oss.
Jag försökte sitta på hennes runda bord men där ville inte min stol passa in så istället tog vi plats i kökets lugna vrå.
Nervösa blev alla när jag skulle sitta nära prydnadsakerna men jag skärpte mig och drog bara mest i duken. Vi hade så mysigt så och gammelmormors fågel som har sin boplats i köket fick mig att skratta både en och två gånger.
Det är alltid spännnade att komma hem till gammelmormor. Gammelmormor har samlat gamla stenyxor och pilspetar från stenålderna och dem ville jag gärna stoppa i munnen. De bör nog kokas först antar jag för de var lite hårda.

Inga kommentarer: