söndag, oktober 12, 2008

2008-10-01 KLL-Åcka!

Som kanske de flesta vet så är mitt favorit ord just nu "klocka"!
Varenda gång jag kommer hem till farmor och farfar så ropar jag "KLLLÅCKA" eftersom jag vet att de har en stor fin gammal klocka i vardagsrummet som jag gärna vill komma in och kika på!
Detta händer varje dag!
Så fort jag ser något runt med siffror och visare så ropar jag ut "KLLÅCKA" och alla blir imponerade och glada! Nu för tiden har jag trappat ner med att härma hästen och fåret, ok, ibland kommer ett Bäää fortfarande men jag tycker klocka känns lite mer sofistikerat att säga!
På bilden här nedan så är jag och storhandlar mat med pappa! Vi gick in på fruktavdelningen för att införskaffa lite bananer till mig och där hängde en stor rund blank och tjusig våg med mycket siffror...men eftersom jag inte lärt mig vad en våg är, och den var så likt något annat som jag verkligen gillade så pekade jag glatt på den och skrek mitt favorit ord "KLÅCKA"! Hela fruktavdelningen hörde mig men jag blev bara stolt! Därefter så satt jag glatt i vagnen och sa klocka minst 50 gånger under hela shopping turen! Till och med mjölken hette Klocka! Ibland mixade jag klocka med något som kunde liknas med "Koka", nästan ett "Oka". Kanske förstod jag att maten vi köpte skulle hem och kokas eller så visste jag inte alls vad jag pratade om. Lite koll hade jag i alla fall. Det blev kokat käk när jag kom hem. En härlig tre rätters, men korven, den var stekt.

Inga kommentarer: