måndag, oktober 13, 2008

2008-10-13

Igår somnade jag som en björn redan vid sju snåret och pappsen började undra vad som hänt för jag sov som en stock och avverkade nog minst 3 hektar skog med sågen innan jag vaknade för mitt blöjbyte först vid tre-snåret. Så länge brukar jag inte sova i sträck! Sen knoppade jag in rejält ännu en gång och vaknade inte förrän 06.15. Då var pappa säker på att det var dags att gå upp, men även då tog jag en ännu en liten lur och vaknade inte förrän halv nio! Vilken sovmorgon! Så länge har jag nog aldrig sovit! Jag kände mig oerhört utvilad när jag skulle stiga upp! Tidigt efter frukost begav vi oss ut i den kalla staden. Pappa har hämtat upp min varma åkpåse så jag sitter som en varm kung i vagnen, och för att vi skulle kunna öva på mitt ordförråd så gick vi till ett av mina favorit fik. Inom en kvadratmeter så stod nästan allt som jag kunde säga..."KlllÅcka" till vänster, "Lllampa" till höger och "Macka" och "Bomma" på bordet! Vi stannade ute nästan hela förmiddagen och ännu ett äventyr skulle vänta oss då jag fått en tid hos tandläkaren! Hon skulle mest kika på mina gaddar, som nu består av två nere och en halv uppe, och ge mig goda råd att inte äta godis! Yeah right!
Hon stoppade sina plastiga nävar i käften på mig och hur sjutton trevligt tror ni det känns egentligen! Inte speciellt skönt kan jag tala om. Jag blev sur och slängde alla baby leksaker i papperskorgen, men det blev bättre när jag belönades med en ny tandborste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som att tandläkaren inte var så rolig! Mamma tycker inte heller om tandläkaren...
Jag saknar er där hemma och speciellt dig min lilla plutt! Idag har mamma jobbat och åkt omkring i skumma kvarter i NY. Träffat människor som är här olagligt och hoppas få jobb över dagen. Pappa tyckte att mamma tagit dåliga bilder så jag får ge det ett till försök i morgon bitti, det är inte lätt när det handlar om människor i svåra situationer. Ikväll ska mamma äta middag med vår vän och foto kollega Chris.
Puss och jag älskar dig min sötaste Rufus.
/mamma

Anonym sa...

uhbfexHej mormors lilla guldklimp! När din mamma var liten tyckte inte hon heller om tandläkaren när dom skulle titta i hennes mun var dom tvungna att vara flera stycken att hålla henne, men det är ju inget kul att visa gaddarna för främmande människor det kan även jag hålla med om , så se till att dina päron borstar dina tänder riktigt noga så du inte behöver ha med dom där plastiga händerna att göra för ofta. Nu är det inte långt kvar tills vi kommer ner och hälsar på dig. Pussar o kramar från Mormor o morfar Ingvar