onsdag, oktober 22, 2008

2008-10-20 Hushållet!

Pappa sliter som en ekorre med allt som behövs ordnas i ett hem. Han tvättar, städar, lagar mat, bytar blöja, plockar undan och fixar. Trots det så ser det rent jäkligt ut här hemma i vår lilla tvåa.
Kanske är det för att det är jag som stökar till och att jag inte pallar hjälpa till ett enda dugg med städningen.
Så fort han plockar fram nåt städredskap så lägger jag mig på golvet och säger "Boooring"! Glöm det farsan. Det får du göra själv! När vi är nere med tvätten i källaren så hjälper jag inte till ett dyft där heller. Jag lattjar hellre med Mercan som bara står där nere och väntar på att jag skall komma och vrida om nyckeln och dra en repa i källargången! När städgubben pappa gjort grovgörat så kan jag njuta av att se maskinen utföra arbetet. Så länge jag slipper göra det. Dagens behållning var dock att vi anmält oss till en ny simkurs och det var ett antal gånger roligare än att städa. Jag inspekterade det nya omklädningsrummet eftersom vi var på ett annat ställe än senast, men sen plumsade vi i. Det var ett tag sedan jag badade, så jag var lite skeptisk och skvätte inte lika mycket som för några månader sen, men det var mysigt, som alltid, att simma.

Inga kommentarer: