onsdag, oktober 22, 2008

2008-10-21 Trött!

Oj oj oj.. gårdagens städdag tog orken ur farsan.
Han var trött som en bläckfisk imorse och efter frukost så upptäckte jag hur hans ögonlock såg ut att vara gjorda av bly.
Redan klockan 10.30 ville han att jag skulle sova förmiddags lur men jag vägrade.
Jag studsade och sjöng i min spälsäng medan pappa vilade på sin stora säng... och jag såg att han tänkte: "Skall han inte sova snart den lilla pigga Duracell kaninen"!
Till slut somnade jag och då hade nog pappa redan somnat han också.
På lunchen drog vi till kallis och det var inte varmt. Kallt som sjutton och regnigt närmare bestämt.
Dock himla trevligt ändå, för jag fick hänga med faster och fasters kompis Anna och en söt dofsing som hette Ellen. Vilken pingla! Vi tittade på varandra länge och jag är säker på att jag charmade henne när jag visade att jag kunde spotta ut mat och säga klocka. Hon somnade i sin mamma Annas famn, men det berodde nog inte på att jag inte var underhållande. Hon hade nog varit uppe länge kvällen innan.
Ellens mamma Anna lånade pappas kamera för att se om den tog så bra kort som alla sa. Jag spelade cool och oberörd över att bli fotograferad. Som att jag vore van vid detta fenomen. Foto: fasters kompis Anna, Ellens mamma.

Jag och farsan undersökte stället och dit skall vi nog gå och bada när jag blir lite större.

Inga kommentarer: