torsdag, oktober 30, 2008

2008-10-23 Pappa Trött!

Farsan är som en zombie... En vaken trött, eller hur det nu brukar heta.
Idag gav han mig min gröt tidigt som sjutton samtidigt som han höll på att somna med snoken ner i min tallrik. Därefter slog han en signal till Farmor och minuten senare satt vi i bilen.
Farmor bredde mig genast en god morgon macka och redan efter en minut hade pappa däckat på soffan. Han sov och sov och sov och sov.
Ibland gick jag fram till honom och ropade Pappa. Då log han tillbaka men somnade om lika snabbt igen. Jag passade på att leka med farmor under hela dagen och undersöka deras kök och skåpsluckor. Fin furu..eller ek möjligen. Farsan vaknade inte förrän halv fem på kvällen. Det behövds tydligen en sovdag för att orka med mig och mitt höga tempo...

Inga kommentarer: