onsdag, oktober 22, 2008

2008-10-22

Farsan och jag har skaffat oss några nya polare som vi hänger med lite då och då på den öppna förskolan.
Det är roligt men stökigt ibland och idag fick dom sätta upp en skylt som sa "Fullt! Kom tillbaka en annan dag". Tur att vi var där tidigt.
Vi träffade mammas arbetskompis Linda och jag lekte med Ture och Nils och några av de andra polarna som jag inte ens vet namnet på. Sångstunden har jag ännu inte riktigt vant mig vid. Jag brukar skrika och gala och när det väl drar igång så brukar jag mest sitta chockad och lyssna.
Det här är farsans kompis Ola. Han visade sin nya lya för oss idag och bjussade på fika. han hade köpt upp sig på Fem stora rum och massor av yta att leka på och sen visade han hur man kunde stå som en spindel över mig. Jag undrar när vi kommer till skott med att köpa större lya och lekrum... Kvällsmaten blev en riktig lyxmiddag. Lax, ris och och ärtor. Det gick bra att mosa med nävarna...ungefär som att leka med lera. När jag grisat färdigt så likande jag en gris och blev inskickad rakt in i badtunnan. Farsan gjorde mistaget att dra av mig blöjan när jag satt i hans knä och jag gav honom en stråle på jeansen så han fick mera tvätt.

Inga kommentarer: