onsdag, januari 14, 2009

2008-10-14 Mycket går knas!

I brist på leksaker har jag kommit på att garderoben är mycket bra underhållning.
Jag ställer mig helt sonika därinne och svingar upp dörren med all kraft tills den studsar tillbaka mot mig.
Det var riktigt roligt ända tills jag satte fingrarna mellan dörren och väggen.
Sen tog det roliga slut. Ganska snabbt.
Vattnet nådde nya höjder idag och nästan hela vår beach blev översvämmad. Det var knappt ens någon sand kvar att leka på.
Bara vatten.
Jag, mams och papps gjorde en långpromis i stranden (vattnet) och stannade för en "gunga" på vägen. I den andra gungan hängde en liten snubbe som klättrade som värsta apan. När vi parkerade min vagn kärra för lunch så stod den på sanden under de första tio minuterna. Sen fick vi sätta den i en båt för annars hade den drivit iväg. Det var inte helt lätt att dra vagnen tillbaka sa pappa, speciellt som han också har fått ryggskott.
Under lunchen såg vi en till apa.
En riktig denna gång.
Han kastade ner en skylt från taket och alla unrade var den skylten kom ifrån innan de upptäckte att det satt en monkey på taket. Han ville ha min banan, och det fick han. Då blev han glad.
När jag satt på balkongen och myste under halvkällen så lekte jag med ett stort fint rött löv (blomma alltså).
Det var spännande tills det kom en kastvind och blåste fram det några centimeter.
-Oj oj! Läskigt värre tyckte jag, och tog en stor omväg runt det för att kunna passera det.
Då blåste det till igen, och lövet hoppade fram ytterligare några centimeter!!
-"AAAh" skrek jag och blev rädd som sjutton och störtgrät.
Löven i Sverige gör aldrig sådär häftiga vind-rörelser.

På kvällen blev det en ny pannkaka vid motorcykeln.

Inga kommentarer: