lördag, januari 17, 2009

2009-01-15 Nya polare

Jag och Ia (som jag kallar Alicia) har skaffat oss en ny kompis.
Hon kommer från Stockholm och heter Tea.
Hon är något mindre än oss, men lärde oss trots detta hur man byggar tjusiga badkar vid strandkanten.
Vi leker tillsammans och bygger sandslott varje dag, och har blivit ett fint gäng vi tre, Tea, jag och Ia.
Alicias grekiska Papos (morfar) Giorgios och Jaja (mormor) Ilona kom på besök idag. Papos är jätterolig och leker med mig och Ia hela tiden. Mamma och pappa och deras vänner Emil och Pavlina tycker det är skönt, för då kan de koppla av lite säger dem. Redan första kvällen han kom hit så lärde jag mig att kalla honom Papos (kanske för att han är så himla rolig).
Orden kommer snabbt in i min hjärna i detta landet. Kanske beror det på värmen.

Papos = Alicias Morfar på grekiska
Jaja = Alicias mormor på Grekiska
Baj Baj = bye Bye
Halloo = Hallå
Buda = Låter lite som Buddha, men betyder faktiskt Bada
Båt = båt

Inga kommentarer: